fredag 25 december 2009

Vilken julklapp !!

Två dagar före jul satt vi vid middagsbordet och åt hela familjen och samtalet kom in på dotterns kompis som önskade sig ett löpband ( vet ej varför hon nu önskade sig det ), då säger Maken, ja, ett sånt har vi ju i höladan....Visst, sa vi alla tre och log mot maken som skrattande sa, va tror ni mig inte ! Näääe, sa vi enfaldigt i kör och log ännu mera, den går vi inte på !

Jag får väl gå ut och hämta den då, sa han och försvann ut genom dörren med ett riktigt stort leende.
In kom han med en jätte-kartong. Jag trodde inte mina ögon.
Ett helt nytt löpband. Troligen inte ens ihopsatt någon gång.



Tala om JULKLAPP !!

Det var de som bodde här före oss som lämnat kvar denna skapelse. inte illa !
Det är ju inte nyaste modell med elektroniskt löpband osv. men det betyder ju att det är mindre elektroniska fel som kan uppstå, dvs. inga alls. Dessutom går man ju av egen maskin ute också.

Däremot har den hastighetmätare, distansmätare och kalorimätare och det är faktiskt allt man behöver.

Kraam Maria

5 kommentarer:

Tinas Fibromyalgi sa...

Vilken underbar blogg du skaffat dig!!! Hit tittar jag in igen,snart :) Vilket härligt löpband du fått;)

Kram Tina

sylvia sa...

hei.
å god jul til deg.
måtte inn her å se,
den vei du nå har begynt,er så riktig.
jeg har vært der for noen år siden,men begynner med lavkarbo fra nyttår igjen.
du vil føle deg bedre,med mindre verk..å kiloene detter av.
lykke til min venn. dette klarer du bra..
klem fra sylvia

Anonym sa...

Hejsan Grattis till denna Julklapp :)
Håler verkligen tummarna för ER...
Önskar jag hade motivation till at hänga på !
Vem vet du kanske inspirerar mig :)
Har testat denna Lchf diet tidigare ,gick ner men gått opp igen .
Älskar nog kolhydrater förmycket är jag rädd för :))
Just nu är fibron så J-la ELAK mot mig !
Just sjysst Julklapp eller hur ?
Men nu hejjar jag på er och hoppas jag får se en bild på dig på löpbandet ;)
Kram Jenny

-Nena- sa...

Det var verkligen ingen dålig julklapp. Grattis till den!

Kul med nya bloggen, jag kommer att titta in då och då och lycka till med allt.

Kram!

Lena sa...

Jag önskar dig och maken lycka till er er kamp mot vågen.

har gått ner ca 10 kg förra året och stått still ett bra tag nu, men efter hellgerna ska jag börja ige´n , ska ner ca 5 kg till.

Så jag följer dig i din kamp!

Kramar
lena